Nils Paulis foton från 1943

Vänsterklicka på bilderna för en större version.

# År Motiv Personer
1943 Stående Åke Svensson Ekby handel Anna-Britta o Pelle Gunnarsson, Ingrid Gustavsson. Sittande Lars Jonsson o Herta Svensson. Stående Åke Svensson Ekby handel Anna-Britta o Pelle Gunnarsson, Ingrid Gustavsson. Sittande Lars Jonsson o Herta Svensson.
1943 Stående fr.v. Karin Ljungberg Ribbenås, Lars Nilsson Sörg. Vallby, Maj-Lis Gunnarsson Österg Ekby, Erik Pettersson Prästg Ekby. Sittande fr.v. Kurt Johansson Hovmansg Vallby och Arne Jonsson Åstabron Ribbenås. Stående fr.v. Karin Ljungberg, Lars Nilsson, Maj-Lis Gunnarsson, Erik Pettersson. Sittande fr.v. Kurt Johansson, och Arne Jonsson.
1943 Födelsedagsfest. Svea Svenssons 20-årsdag. Hovmansgården Vallby.
1943 Nils Pauli kör ut timmer med Sörgårdens oxar. Nils Pauli
1943 Geron Gustavsson med fru Hilma och barnbarnet Anita. Geron Gustavsson med fru Hilma och barnbarnet Anita..
1943 Josef Geronsson med fru och barn. Josef Geronsson med fru och barn.
1943 Kerstin Karlström Kerstin Karlström
1943 Astrid Nolbergers 40-års dag. Astrid Nolberger
1943 Karl Karlström med gårdens häst Karl Karlström
1943 Erik Thor, Britta o Roland från Hidingebro på besök i Sörgården. Erik Thor, Britta o Roland
1943 Ernst o Karin Perssons Ernst o Karin Persson
1943 Ernst Perssons moder fyller 80 år den 3 nov 1943 Persson
1943 Jula Bollklubbs teateramatörer. Sittande fr.v. Margit Arvidsson, Lennart Johansson o Margit ev. Ulla Almén. Stående okända
1943 Lantmäteriets gränsbestämmelser till Vallby by på Klyftamon. Fr.v. Lantmätaren, Gudrun Klasson, Ernst Klasson Böja, Evert Svensson, Nils Pauli och Erik Andersson Böja.
1943 Tröskning hos Isak Johansson Bertilsgården Vallby 26 nov. Sigvard Larsson Sigvard Larsson
1943 Tröskarlaget hos Isak Johansson Bertilsgården Vallby 26 nov. Fr.v. Sigrid Johansson, Nils Pauli, Sigvard o Sven Larsson, Isak Johansson, Karl Andersson och Bertil Sandberg.
1943 Två herrar Två herrar
1943 Ekby kyrkliga ungdomskrets teateramatörer. Valle Larsson Österg. och Lars-Georg Gustavsson Sven Bengtsgården. Valle Larsson o Lars-Georg Gustavsson, okänd
1943 Ekby kyrkliga ungdomskrets teateramatörer. Stjärngossarna.
1943 Asta, Bengt o Robert Augustsson. Asta, Bengt o Robert Augustsson.
1943 Ekblads hästar från Nolg. Vallby och Nils Pauli, Nils Pauli.
1943 Juls Bollklubb fotograferade på Vänershov i Mariestad.
1943 Fr.v Albin Almqvist Björsg. och hans moder Charlotta Almqvist Backatomten. Längst till höger Fina Andersson Sandliden Vallby. Fr.v Albin Almqvist och hans moder Charlotta Almqvist. Längst till höger Fina Andersson.
1943 Fr.v. Ingeborg Eriksson, Fina Andersson Sandliden Vallby Okänd. Fr.v. Ingeborg Eriksson, Fina Andersson, Okänd.
1943 Albin Almqvist flicka. Albin Almqvist flicka.
1943 Karin och Ernst Persson Vallby. Karin och Ernst Persson
1943 Kerstin Karlström Mellomgården. Kerstin Karlström.
1943 Fr.v Olle Jonsson, okänd, Arne Johansson, Sigrid Jonsson, Lars Jonsson, okänd, Gottfrid Jonsson. Fr.v Olle Jonsson, okänd, Arne Johansson, Sigrid Jonsson, Lars Jonsson, okänd, Gottfrid Jonsson.
1943 Jufs ungdomsförening.
1943 Fr.h. Ulla, Olle, Ingrid o Margit Almén, Klas Jansson, Zettervall, flottisten okänd. Fr.h. Ulla, Olle, Ingrid o Margit Almén, Klas Jansson, Zettervall, flottisten okänd.
1943 Utanför Ingrid, Lars, Margit Gustavssons Sven Bengtsgården.
1943 Anna Britta Gunnarsson o Artur Johansson på dennes leveransbrygga för gengasved till ringlinjebussen (Mariestad-Ekby-Timmersdala-Böja-Ek-Leksberg-Mariestad). Framför leker Lars Nolberger. Anna Britta Gunnarsson o Artur Johansson Framför leker Lars Nolberger.
1943 Margit o Olle Almén Utby Jula. Margit o Olle Almén
1943 Ingrid Jonsson Östergården Ingrid Jonsson
1943 Stina Jonsson och Sigrid Jonsson Östertomten. Stina Jonsson och Sigrid Jonsson
1943 Sven Erik Johansson okänd och Sven Erik Johansson